måndag 20 februari 2012

Allergin anfaller!

Jag vaknade imorse och kände att något inte stämde. Så såg jag hur maken och dottern stirrade på mig. Jag gick till badrummet och såg mig själv i spegeln och förstod deras stora ögon. Mitt ansikte var så svullet att jag hade svårt att öppna ögonen. Jag hade röda fläckar över hela kroppen som kliade som rackarns. Eftersom att jag inte har någon känd allergi har jag heller inga allergimediciner hemma. Så när det dessutom började sticka i läpparna tyckte jag att det var läge att åka till akuten.

Lite fjompig kände jag mig allt när jag klev in genom dörrarna på SÖS. Jag menar, jag kunde ju andas utan problem. Men där blev jag snabbt omhändertagen och blev uppkopplad för observation. Prover, infart i armen och kontroller. Lite snopet eftersom jag trodde att de skulle ge mig mediciner på sin höjd och sen skicka hem mig. Istället blev jag kvar 6 timmar och åkte hem med recept på allergimediciner för en vecka. Undrar om jag kan räkna det som en arbetsdag? Jag menar, sjukhus som sjukhus!

Nu ska jag luta mig omkull en stund så att jag orkar hämta det barn som såg helt förtvivlat ut när hon såg mig imorse.

2 kommentarer:

Kliar och sticks sa...

Allergi?! Mot vaddå??

Lagoma Linnea sa...

Ingen aning! Fiberhusk eller pofiber kanske?! Nej jag vet inte. Det var samma sak förra gången jag fick så här, att det inte gick att se vad det kom ifrån. Men den gången blev det inte lika illa.

Skicka en kommentar