torsdag 9 februari 2012

Äntligen knäckemacka!

Efter att ha längtat efter mackor blev jag väldigt glad över att hitta det här receptet. Min syster hade förvisso redan skickat ett recept till mig, men bristen på fiberhusk här hemma gjorde att jag fick tänka om. Så efter Mollipectmissödet igår satte jag igång med att baka bröd. Hur illa kan det gå liksom?!

Snabbt och enkelt gick det. Jag var aningens bekymrad över att vår gasugn har 150 grader som lägst men tänkte att det får bära eller brista. Och det bar! 45 minuter senare hade jag färdigt bröd. Maken fick smaka och var inte imponerad. Men för mig var det som att komma till himmelriket när jag fick äta något som liknade en knäckemacka, med smör och ost på.

Min enda miss vad att jag åt denna himmelska macka sent igår kväll. Natten har således spenderats med magknip och morgonen inleddes med ett toalettbesök av sällan skådad art. Vi lämnar det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar