onsdag 15 februari 2012

Det finns saker som luktar illa och så finns saker som luktar ILLA.

Nerkissade blöjor i en sophink brukar inte vara något större bekymmer. Men när sophinken står i ett badrum med golvvärme blir det desto otrevligare. Jag gick runt igår eftermiddags och tyckte att det var nåt som luktade illa här hemma. Jag har förvisso en rejäl förkylning vilket kan förvilla en del, men ändå. Jag kollade alla avlopp men blev inte klokare.

Så imorse när jag gick in i badrummet insåg jag var djävulslukten kom ifrån. När jag öppnade locket på sophinken höll jag på att bjuda familjen på en spontankräkning. Det luktade ungefär så jäkla illa som man kan förvänta sig att uppvärmda kissblöjor skulle lukta efter en sisådär 4-5 dagar.

Vi måste försöka ändra slänga-kissblöja-rutinerna såhär 2.5 år senare. Alternativt se till att barnet blir rumsrent, snarast!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar