fredag 10 februari 2012

En helt vanlig, logisk konversation

Barnet sitter på sin säng och borstar manen (morrhåren) på en my little pony från min barndom. Hon är väldigt fokuserad på det hon gör.

- Vi ska fixa det här (viskar till hästen). Mamma, jag vill klippa morrhåren!
- Menar du manen?
- Ja, morrhåren. Jag vill klippa dem.
- Nej men det går inte. Då fryser ju hästen.

(Dottern sitter tyst en stund)

- Jag har problem.
-Vad har du problem med då?
- Med clownen.
- Clownen? Den här? (jag håller upp en mus med clownnäsa och pösbyxor)
- Ja.
- Vad har du för problem med clownen?
- Med ögonfärgen.
- Clownens ögonfärg?
- Ja. De är svarta.
- Ja.
- Man får borsta håret. Men inte öronen!
- På clownen?
- Nej mamma, på håret!
- Ja det så klart.
- Pinky och Perky... Jag sparkar på dem! (sparkar på något på golvet)
- Varför gör du det?
- Jag sparkar på Pinky och Perky! Det var inte Pinky och Perky.
- Vilka var det då?
- Dockan och kaninen.
- Jaha.
- Jag ska stänga dörren nu.
- Ja gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar