lördag 11 februari 2012

Frukost i salongen

Som alla finare hushåll har även vi en salong. I denna salong äter jag många gånger min frukost. Det är inte särskilt ofta som det sker på mitt initiativ, utan det handlar mer om tvång. I salongen slipper jag ha någon som drar mig i armen och ropar "kooooooooom mamma, leeeeek med mig". I salongen är jag med i leken utan större anstränging.

Jag tar med mig min frukost och slår mig ned vid bordet med duken. Äter samtidigt som jag blir serverad diverse läckerheter från köket - morötter, äpplen, croissanter och burkar med krossade tomater. Jag får även ett och annat gosedjur att hålla ordning på. "Håll i giraffen mamma, han är ledsen. Du måste tröste honom." Så där sitter jag och äter och tröstar gosedjuren och deltar i leken. Och drömmer om en hotellfrukost utan barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar