söndag 19 februari 2012

Hej ångest!

Jag har varit ångestfri i några månader. Ja förutom nån liten släng som försvunnit lika snabbt som den kommit, men det kan jag leva med. Jag misstänker att det är förkylningen som ställer till det. Med en infektion i kroppen fungerar tydligen inte mitt vanliga ångestförsvar särskilt bra. Tjolahopp så roligt!

Sedan igår har jag haft ett (förvisso ganska lätt) tryck över bröstet som emellanåt går över till hugg. Helst vill jag krypa ner under täcket och vila bort det hela, men med ett barn som tillfrisknat från sin egna förkylning är det inget hett alternativ. Mina vanliga avledningsmanövrar fungerar halvbra eftersom jag är så trött av förkylningen. Men jag försöker göra så lite det bara går, med ett piggt barn i närheten.

Jag hoppas att förkylningen ska ge med sig snart. Och i väntan på det ska jag titta på film med barnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar