söndag 19 februari 2012

LCHF pannkakor

För att minska min ångest testade jag att göra LCHF-vänliga pannkakor till lunch. De blev långt över förväntan goda. Min skeptiske make tyckte att de var okej medan barnet åt upp allt hon fick på tallriken. Som den goda medmänniska jag är delar jag här med mig av receptet.






















3 ägg
2 dl grädde
1 dl mjölk (3%)
30 ml fiberhusk (dvs en medicinkopp - hade inget matskedsmått så det fick duga)
en skvätt salt

Vispa ihop och låt svälla 5-10 minuter. Grädda i smör.
Servera med valfria bär och grädde.

Jag har två pannkakor kvar i kylen och morgondagens experiment blir att se om de går att steka upp i smör (som med vanliga pannkakor) till frukost. Om så är fallet kan det vara så att jag blir väldigt lycklig imorgon. Säkert ångestfri också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar