onsdag 15 februari 2012

Ska det va så jäkla svårt att ploga?!

Det råder ett lättare snökaos i Stockholm. Med det menar jag att det snöade inatt. Säkert närmare 3-4 centimeter nysnö låg på marken när vi vaknade imorse. Jag var redo för försenad tunnelbana och slirande bussar. Nu hann jag inte mer än ut genom dörren innan maken ropade att barnet inte var så feberfritt som vi trott. Så istället för att åka till jobbet packade jag ner barnet i vagnen och åkte mot vårdcentralen.

Tunnelbanan var det inget större problem med. Det var vägen dit som var den besvärliga. Jag såg en plogbil här utanför imorse så jag antog att det skulle vara hyfsat okej med framkomligheten. Men där trodde jag fel. Jag släpade vagnen genom snöfyllda trottoarer och svor så tyst jag kunde (det blev ganska högt). Det gick något bättre när jag slet ner vagnen på vägen. Men allvarligt, hur jäkla svårt kan det vara att ploga så att man tar sig fram?! Det kommer ju snö i princip varje vinter så lite träning antar jag att de får av att ploga. Men jag kan ha fel.

Jag känner mig plötsligt väldigt tacksam för den hittills rätt så frånvarande vintern.



















Förra året var det aningens mer snö än i år. Här har en bil kört fast rakt utanför vår parkering. Ingen större skada skedd eftersom vi ändå inte hade tagit oss ut med vår bil förrän några veckor senare, när de plogat gatorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar