fredag 9 mars 2012

Dags för dosett?!

Jag har en tablett som jag tar en gång om dagen. En endaste liten anti-ångest-tablett. Det kan tyckas enkelt att komma ihåg den. Och visst, de flesta dagar kommer jag ihåg den. Men övriga dagar sitter jag på eftermiddagen och funderar på om jag tagit tabletten eller inte. Och jag kan inte för mitt liv komma fram till ett svar.

Som igår. Nån gång under förmiddagen kom jag på att jag inte tagit min dagliga medicin. Så tänkte jag att det är bäst att jag tar den innan jag går till jobbet. När jag var på väg till jobbet kom jag åter att tänka på min medicin. Och tänkte att jag tar den när jag kommer till jobbet. Samtidigt slog det mig att jag lika gärna kunde ha tagit den hemma. Väl på jobbet slogs jag åter av att jag inte tagit min medicin och skulle just leta i väskan efter en liten överbliven tablett när jag började fundera på om jag ändå inte tagit den på tunnelbanan. Så höll jag på hela kvällen. Till slut var jag övertygad om att jag verkligen inte hade tagit någon medicin och tog morgontabletten strax före sänggående.

Troligtvis blev det dubbel dos för jag mådde pyton imorse. Hade hjärtklappning och var otroligt slö (gissningsvis lågt blodtryck). Så nu går jag och köper en dosett. Då slipper jag fundera över det hela längre. Jag och pensionärerna!

















Bild lånad från sr.se/p1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar