fredag 30 mars 2012

En bebis?

När vi vandrade runt där i Florens ramlade vi över en butik som sålde allt ifrån dyra årgångsbilar (leksaker alltså) till instrument och dockor. Allt för vuxna barn. Eller barn till väldigt rika vuxna möjligtvis. Nåväl, vi stod och tittade i skyltfönstret när jag ser vad jag tror är en bebis. Jag förstod snabbt att det inte var en bebis utan snarare en docka. Men rackarns så verklighetstrogna de såg ut! Jag ville bara göra hål på fönstret och sätta mig ner med dessa små bebisar i famnen och vagga och vyssja. Det var inte utan att jag fick ett litet bebissug. Men det får vänta en stund till. Vi har nämligen fullt upp med vår stora bebis. Och jag har rätt fullt upp med mig själv dessutom.


Nu har jag pratat klart om Florens. För idag alltså. Nu ska jag mysa ner mig i soffan med barnet som saknat mig väldans under mitt kvällsjobbande den här veckan. Från och med nu är jag nämligen frisk och återställd (ja sånär som på att jag inte orkar arbeta heltid, men man kan ju inte få allt här i världen). Inte längre sjukskriven. Jag firar min återgång till arbetet med en veckas semester. Vi ska besöka släkt och vänner i Göteborg och jag ska måla sovrummet. Sen ska jag jobba, försiktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar