torsdag 8 mars 2012

Så var det det där med håret

Min plan för gårdagens frisörbesök var att få hårlängderna i samma nyans som min utväxt. Alltså att hela håret skulle vara närmare min egen hårfärg. Jag är lite less på att tona och slinga håret för att det ska se bra ut. Och jag har varit tvungen att göra just det efter ett misslyckat frisörbesök för en sisådär två år sedan då jag gick hem som guldlock (se bild nedan).

Så, hur gick det då? Jag och min frisör pratade igenom det hela innan hon satte igång att blanda färger. Hon förklarade att hela håret kan bli någon nyans mörkare än min naturliga färg. Jag var helt med på noterna. När färgen skulle sköljas ur säger hon att det är tur att jag inte är rädd för färg. Sen förklarar hon att mitt hår sugit åt sig färgen betydligt bättre än vad hon räknat med...

Vad ska man säga? Jag är inte blond längre i alla fall.
























Nu när jag tittar mig i spegeln ser jag min syster!

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag ser ju mig när jag tittar på den övertäckta mörkhåriga bilden, berättade jag för min kompis här innan jag hade läst klart:)Det skulle kunna vara jag därunder.

Snygg färg:)

Skicka en kommentar