fredag 13 april 2012

Att jag aldrig lär mig

Jag har genom åren upptäckt två saker om mig själv som tycks konstanta. Jag kan inte dricka kaffe efter klockan 16:30 på eftermiddagarna eftersom att jag då ligger vaken ett par timmar innan jag slutligen somnar närmare 01. Och jag kan inte dricka te på kvällarna eftersom jag då spenderar natten kissnödig. Alternativt går jag upp och kissar tre gånger.

Igår gick jag emot allt jag kan och vet. Jag drogs med i gemenskapen på jobbet och drack kaffe kl 18, en massa vatten och slutligen te kl 22:30. Det hela resulterade i att jag somnade sent bara för att kliva upp och kissa ett antal gånger under natten.

Idag är jag trött och seg. Förmodligen bidrar mina två arbetsdagar till segheten, även om jobbandet gick bättre än förväntat - heja mig! Men istället för att vila ska jag roa barnet som vi håller hemma idag igen. Hon är skrämmande pigg. Går runt i sitt rum iklädd trosor och tomteluva och pratar med Pippi i telefonen. Och hon har redan hunnit med att möblera om i min plånbok. Det var tur, för jag tyckte att det var lite väl bra ordning i den.


Jag bjuder på min fantastiska körkortsbild, tagen efter en stressig dag på jobbet i våras. Osminkad (även om jag är för blurrig för att det ska synas), oborstad och helt enkelt lite lagom ovårdad. Precis så som man vill se ut på ett foto som man ska visa upp i 10 år framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar