onsdag 4 april 2012

Före och nästan efter

Det krävs inget geni för att förstå att det är skillnad på att måla på kvällstid i halvtaskig belysning jämfört med att måla i fullt dagsljus (i söderläge dessutom). Imorse blev denna skillnad väldigt tydlig. Jag har helt enkelt fått vara betydligt mer noggrann idag. Men det blir så fint! Ja bortsett från att jag slitit bort några bitar av takfärgen då. Jag ska nog överleva det med. Och jag tänker fuskmåla där det nu saknas färg.

Det är inte helt klart än - lister, målning bakom elementet och målning av vattenledningar (eller vad tusan det nu är) får vänta tills efter påskhelgen. Eller tills på måndag i alla fall. Och möblerna står fortfarande mitt i rummet. Så än finns inte så mycket att fotografera. Men jag bjuder på en första före- och efterbild så håll till godo.

Mot den välstädade hallen.

Här ser man färgen bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar