söndag 15 april 2012

Mina nya kompisar

Jag har ganska dålig statistik när det gäller överlevnad av mina blommor. Utomhus som inomhus. Utomhus skyller jag på Stockholmsluften. Inomhus har jag inte så mycket att skylla på annat än mig själv. Min man är skrämmande ointresserad av att hålla blommorna vid liv (eller deras varande i vårt hem överhuvud taget) så det faller liksom på min lott att sköta om dem.

En stackars Orkidé som fick åka ner i komposten efter ett par veckor.

Härom veckan fick jag två chiliplantor och en tomatplanta av en god vän, tillsammans med några enkla tips för att de skulle växa och må bra. Det här var några veckor sedan. Än så länge lever de. Och jag har gett mig fasen på att de ska växa till sig så att vi får egna frukter. Så nu googlar jag så fingrarna blöder efter mer blomstertips. Mitt plötsliga intresse för att hålla blommorna vid liv sträcker sig längre än till dessa tre små stackare. Jag ska ha grönskande blommor både här inne och på balkongen framåt sommaren. Vänta bara.

Än så länge friska och fina små varelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar