onsdag 11 april 2012

Pappa är upptagen!

Mitt försök att få sovmorgon imorse gick väl sådär. Det sluga barnet passade på när pappan stod i duschen. Hon dundrade in i sovrummet och hoppade upp i sängen. Klockan är 07. Jag ska jobba kväll.

- Mamma, nu är du vaken!
- Nej jag sover. Gå till pappa.
- Nej! Pappa är upptagen. Upptagen, upptagen, upptagen! (Hon hoppar i sängen när hon säger detta)
- Nej han duschar. Jag hör det.
- Ja, han är upptagen.
- Jag är också upptagen. Jag sover!
- Nu är du vaken.
- Nej, jag sover. (Det kan hända att jag här halvskrek något i stil med att "ska det vara så jävla svårt att få sova lite" men för ordningens skull säger vi att jag svarade "nej, jag sover")

Barnet går ut till sin pappa i badrummet. Jag hör henne säga att jag är vaken eftersom att han var upptagen. Pappan skrattar. Jag trycker in öronpropparna djupare och somnar om.


Kl 08 kommer barnet åter in i rummet. Hon har med sig iPad'en. Hon lyssnar på Popular.

- Du får lyssna på Eric mamma!
- Mmm.
- Han bor i Solna. (Alla bor i Solna enligt dottern)
- Mmm.
- Man kan dansa såhär! (Hon hoppar runt i sängen)

Jag inser att det är dags att stiga upp. Maken ska till jobbet och jag börjar förbereda barnet för förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar