tisdag 3 april 2012

Svåra val

Jag hade siktet inställt på Lavendel. Typ lila. Fast med rätt mycket grått. Men när jag kom till butiken och såg hur färgen såg ut kände jag att det skulle bli för mörkt. Så jag fick tänka om. Tillsammans med en engagerad man ur personalen lyckades jag välja två andra färger.

Jag har tvättat väggarna, tejpat tak, graderober, fönster, dörrar och socklar och målat två tester. När färgen väl var på väggen insåg jag att båda färgerna var för lila, för starka och för lite gråa. Fan. Så idag ska jag tillbaka till Alvik och hitta en tredje färg. Sen blir det måla av!


Bilden är något missvisande. Färgen till höger passar nog bättre för ett barnrum. Väldigt pastellig. Den högra gillar jag, men den är något för mörk. På mitten av byrån står mina nya bebisar. Jag återkommer till dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar