torsdag 26 april 2012

Telefonterror

Jag är utsatt för nån slags telefonterror. Det är Telia som ligger bakom. Mitt mobilabonnemang finns hos dem. Och min bindningstid gick ut för ungefär en månad sen. Under den månaden har jag fått ungefär två telefonsamtal i veckan från deras försäljare. Första två gångerna lyssnade jag halvt om halvt på deras erbjudande, men kunde snabbt konstatera att jag själv ringer dem om och när jag är intresserad av att byta abonnemang eller köpa en ny mobil. Ytterligare några samtal senare förklarade jag att de kunde sluta ringa mig eftersom jag inte är intresserad just nu. Det tog skruv och jag slapp samtal från dem under en hel vecka. Tills idag.

Jag svarar i telefonen och killen presenterar sig som Johan (eller nåt sånt) på Telia. Eftersom att vi har både TV och bredband (samt mobil) från Telia så kan jag liksom inte bara lägga på. Så jag hänger kvar i luren och väntar med spänning på vad han har att säga. Johan frågar mig hur mycket jag betalar för mitt abonnemang i nuläget. Detta trots att jag gissar att han har dessa siffror framför sig. Det är ju de som fakturerar mig. Men jag berättar på ett ungefär. Då berättar Johan att de vill uppgradera mitt abonnemang. Jag kommer betala femtio kronor mindre i månaden, kunna surfa snabbare, sms'a billigare och bli en lyckligare människa. Typ. Johan fick det att låta som att mitt nuvarande abonnemang inte längre finns och att bytet skulle ske per automatik. Jag frågar Johan hur det ligger till med bindningstiden och han berättar motvilligt att den är 24 månader. Jag tackar för erbjudandet men förklarar att jag inte vill binda upp mig i ytterligare 24 månader när jag ändå tänker byta mobil om några månader. Och kanske även abonnemang (det sista sa jag mest för att jag är så jävla less på deras försäljare). Och att de inte behöver kontakta mig igen för fler erbjudanden. Johan önskade mig en trevlig dag mellan sammanbitna käkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar