tisdag 10 april 2012

Tillbaka till allvaret

Efter at ha ägnat dagen åt konflikthantering med barnet har jag beslutat att hon är frisk nog för att gå till förskolan imorgon. Hostandet har lugnat sig och hon sover bättre. Ja, förutom under dagen då hon verkar ha tyckt att det var en bättre idé att försöka driva mig till vansinne än att sova en stund. Och det har hon lyckats rätt bra med. Tack och lov somnade hon väldigt tidigt ikväll.

Nåväl, det är hög tid för mig att gå tillbaka till jobbet på allvar. Och jag gör det med mycket blandade känslor. Jag har inte jobbat på egen hand sedan början av sommaren. Visst känns det skönt att få betalt från arbetsgivaren och inte försäkringskassan, men det går inte att komma ifrån att det är en stor portion nervositet inblandat i arbetsåtergången.

Jag försöker att låta bli att tänka katastroftankar. De hjälper mig nämligen inte särskilt mycket i det här läget. Det bidrar bara till att jag blir väldigt nojig. Det kan ju gå alldeles utmärkt att börja jobba "på riktigt" igen. Och så kan det gå halvbra. Och halvbra duger för mig. Jag håller tummara för att det inte ska vara alltför stressigt imorgon bara. Håll gärna tummarna för mig du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar