tisdag 10 april 2012

Toalettbesök före och efter barn

Toalettbesök före barn:

Jag går in på toaletten, låser dörren och gör vad jag nu ska göra. Tvättar sedan händerna, låser upp dörren och går ut.

Toalettbesök efter barn:

Jag går in på toaletten. Dörren står på vid gavel (om maken nu inte är hemma vill säga). Dottern kommer springandes.
- Jag vill vara med!
Jag sätter mig ner.
- Mamma, ska du kissa eller bajsa?
Vi går igenom tänkbara scenarion. Dottern springer iväg. Jag hoppas på några sekunders lugn och ro. Men hon kommer snabbt tillbaka med en ukulele.
- Mamma, här! (räcker mig ukulelen) Du ska spela pippi långstrump!
- Nu?
- Ja, nu.
Jag börjar spela lite halvhjärtat samtidigt som jag försöker kissa.
- Nej, kom mamma. Du ska spela på mitt rum.
- Eh... jag sitter på toaletten. Jag kan spela på ditt rum när jag är klar.
Dottern tittar missnöjt på mig, skruvar på sig lite och säger
- Mamma det finns inget toapapper!
Jag sneglar åt sidan och inser att hon har rätt.
- Vad ska du göra nu mamma?
- Ja...jag får väl ställa mig upp och plocka ner mer papper.
- Jaha.
Jag plockar ner mer toapapper från korgen som är på tok för högt upp.
- Mamma koooooooom nu! Du ska spela pippi långstrump på mitt rum.
- Mmm...alldeles strax.
Jag reser mig för att tvätta händerna.
- Nej mamma, ingen tvål!
- Jo jag vill tvätta med tvål.
- Neeeeej mamma! Du ska spela pippi långstrump!
Jag tvättar med tvål, torkar händerna och vi går till dotterns rum för att spela pippi långstrump på ukulelen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Det fick mig att tänka på roligatimmen i skolan när du och några fler sjöng en sång om en gubbe som fick byxorna lagade med igelkottaskinn och du spelade ukulele! Känner förresten ien det där med toabesöken! :-) Kram från Carina L

Kliar och sticks sa...

Jag får instruktioner.
Kissa nu!
Sista skvätten!
Nu är du klar!
Torka dig nu!
Åsså tvätta händerna!
Allt medan jag ber om att få vara ifred och säger att jag redan vet vad jag ska göra.

Skicka en kommentar