onsdag 2 maj 2012

Jag är en blocketnörd

Det finns alltid något att leta efter på blocket.se. Eller att sälja. Jag gillar att göra båda delarna. I helgen sålde vi våra fina men väldigt opraktiska soffbord. Det där med tre ben var en bra idé tills det kom in barn i vårt liv. Sen blev de en livsfara. Men nu är de ett minne blott och istället står en brudkista (som väntar på att målas) framför soffan.

När vi sålt något börjar jag såklart att leta efter något nytt att köpa. Och den här gången är det ett matbord jag är ute efter. Jag vill ha ett runt matbord med iläggsskivor så att det går att äta middag mer än fyra personer samtidigt. Bordet får gärna vara lite äldre. Tyvärr är min man av en annan åsikt så nu letar jag efter ett bord med raka (men runda) linjer, utan krusiduller.

När man letar bland annonserna hittar man en hel del fint. Man hittar också en hel del jättefula saker. Och så dyker det upp annonser som man läser och undrar hur den som utformade det hela egentligen tänkte. Idag ramlade jag över en annons som utlovade ett runt matbord i vitt samt diverse annat smått och gott. Jag klikade mig fram och möttes av denna bild.


Jag blev väldigt nyfiken på vem som ligger bakom annonsen. Vem plastar in sitt matbord? Och varför? Jag undrar såklart över hur resten av hemmet ser ut. Är soffan inplastad? Sängen?! Jag får nog leva i ovisshet. Och klickar mig vidare till nästa annons.

1 kommentar:

Michaela sa...

Vi plastar in vårat matbord. Inte ända ner på golvet och egentligen är det en plastduk. Och även min största lycka i livet men jag upptäckte inte genomskinlig plastduk förren killarna var typ en 3-4 år så bordet är ändå fullt av små hasck från diverse tillhyggen. Att jag inte kom på att man kunde plasta in stolarna också då hade dom kanske fortfarade varit vita (?) ;)

Skicka en kommentar