fredag 15 juni 2012

Så här kan man göra, mamma

Efter hämtning på förskolan bestämde vi oss för lite fredagsmys (fan vad jag hatar det ordet) på ett café här i närheten. Därefter började vi så sakteligen promenera hemåt för att påbörja middagen. Eller för att däcka på soffan om jag fått välja. Men barnet hade andra planer.

Tillsammans med en kompis från förskolan började hon upptäcka gamla trappor och klätter(o)vänliga branter. Trappor och branter som hon under några månader tappat intresse för. Men idag var det tydligen dags att återuppta detta intresse. Det innebär att promenaden hem tar ca 45 minuter, istället för de vanliga 5. Mitt i klättringen hittar hon en liten pinne på marken, sticker ner den i en djup liten pöl, rör runt ordentligt och börjar sedan att slicka på pinnen. Jag frågar henne vad hon gör. Hon svarar "Så här kan man göra, mamma, för att få bort alla löven från pinnen.". Så nu vet jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar