torsdag 28 juni 2012

Utslagna hjältar

Både jag och barnet har ramlat ihop på soffan efter en dag i solen. Vi åt frukost på balkongen. "Vilken härlig dag!" deklarerade barnet och sa att hon ville gå till parken. Så det gjorde vi. Där har vi grävt efter maskar (något som höll på att resultera i en kräkattack från mig) och gungat högt upp till molnen. Vi har lunchat på Manhem (mest jag då barnet fick för sig att springa till en sandlåda runt hörnet) och promenerat till Aspuddsparken. Där har vi pratat med getterna, tittat på fåren, gungat, plaskat i dammen och lekt i klätterställningen. Allt i strålande solsken.

Nånstans bland gungorna råkade jag säga att det vore gott med glass, vilket ledde till att vi var tvungna att lämna parken för att gå mot Ica och handla just glass. Barnet skulle ha en hästglass "som stora kusinen". Det visade sig vara en piggelin.

Och nu ligger vi alltså utslagna i soffa för en eftermiddagsvila. Sen misstänker jag att vi båda kommer vilja gå ut igen.

"Hälsotallrik" till mig och pannkaka till barnet. Jag blev nöjd i alla fall!

Sandlådan bakom Manhem.

Plaskdammen (var så mycket barn däri så det gick inte att fota).

Kollar in fåren lite.

Och så jag, fotograferad av barnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar