fredag 31 augusti 2012

En helt vanlig morgonkonversation

Maken- Har du sparkat mig?
Jag- Va?
Maken- Ja, har du sparkat mig på benet?
Jag- Va?
Maken- Alltså jag har ett blåmärke på smalbenet och undrar om du har sparkat mig inatt.
Jag- Jag har inte sparkat dig. Varför tror du det?
Maken- Jag tänkte bara eftersom att du säger att du brukar sparka mig när jag snarkar...
Jag- Jo, men inte så att du får blåmärken...det handlar mer om buffar.
Maken- Mmm... Jag tror ändå att det är du som sparkat mig.
Jag - Mmm...eller så har du gått in i nåt.

Maken hävde sig därefter ut sängen, näst intill haltade mot badrummet medan han sneglade mot sin blåa vad. För en annan (något mer lättblödande individ), som allt som oftast hittar blåmärken på sin kropp utan att veta var de kommer ifrån, var detta en rätt märklig fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar