fredag 10 augusti 2012

En oinspirerad dag

Jag har sådär rackarns svårt att komma igång idag. Vi har förvisso tvättat alla skitiga kläder som legat utspridda över sovrummet och jag har målat en halv pall. Men jag har inte lämnat lägenheten. Inte ens för att slänga några sopor, även om det nog skulle behövas. Jag har inte duschat, inte bytt om från sunkiga mjukisbyxor och trasig tröja men jag har däremot borstat tänderna. Alltid nåt.

Solen lyser ute och jag borde väcka barnet ur eftermiddagssömnen (som kommer leda till att hon är vaken för länge ikväll och vaknar för tidigt imorgon bitti) och ta med henne ut till lekparken men jag orkar bara inte. Det kan att ha att göra med att samma barn levt om som värsta huliganen i vår säng inatt, bara för att hennes egna sängkläder inte hunnit torka från förmiddagens tvätt. Hennes mission tycks ha varit att sova mestadels på mig och samtidigt sparka på mig. Jag har kämpat som en bergsklättrare övernattandes på en klippsats för att inte ramla ner från sängen. Det säger sig självt att då sover man inte så nedrans gott.

Jag känner att det är dags för en kaffe, och kanske en liten sup, för att få ordning på den här dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar