torsdag 16 augusti 2012

Ibland älskar jag inte riktigt Stockholm

I de allra flesta fall är jag väldigt nöjd över att bo i Stockholm. De allra flesta stunder faktiskt. Men det finns även tillfällen då jag inte älskar Stockholm. Dessa tillfällen inträffar i samband med bostadsletning och ute i trafiken.

Just idag var det trafiken som gjorde mig lite mindre nöjd med vårt val av bostadsort. Vi skulle ut till Vaxholm för att hänga lite med vänner. Och vi tänkte att vi skulle ta bilen ut istället för båt, för att enkelt kunna åka hem när orken börjat tryta. Allt gick väl på vägen dit. Ja, förutom ett litet missöde som gjorde att det tog oss en timme att komma fram. Men nog om det. Det var hemvägen som var problemet.

Självklart råkade vi åka hemåt mitt i rusningen. Och självklart hann jag inte kissa innan vi satte oss i bilen. Och självklart hade det varit varmt som attan under dagen och jag hade bäljt i mig mängder med vatten. Vi kröp fram i 15 km/timme bland alla andra bilburna. Det tog lite drygt en timme att komma hem. Men barnet sov åtminstone hela bilresan.

Har jag sagt att jag aldrig någonsin tänker flytta nånstans i Stockholm där det krävs att vi har bil? Om inte säger jag det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar