måndag 27 augusti 2012

Status post jobbhelg

Jag är så seg idag efter en hektisk, men rolig, helg på jobbet. Blev en mycket långsam uppvakning innan jag nu till slut lyckats lämna lägenheten. Men innan jag lämnade hemmet slötittade jag på TV med morgonkaffet i handen, bara för att mötas av tidernas skitprogram.

Någon som sett Doctors på 4:an? Maken till skit har jag sällan skådat! Tre, eller om det är fyra, amerikanska läkare sitter uppradade på scenen och pratar om diverse åkommor, samt hur man kan bota/lindra/komma undan dem. Ide handlade det bland annat om hur man slipper få rynkor mellan brösten. Det diskuterades på allvar att det bästa såklart är att sova på rygg. Publiken skrattade och nickade. Men så fanns även en mirakelkur som trollar bort en åldrande kropps rynkor mellan brösten. Och vi hade alla förmånen att få se denna magi live. Det sprutades in nån utslätande vätska i urringningen på en kvinna och se så vackert resultat. Publiken applåderade och såg förundrade ut.

Och så här fortsätter programmet. Varje gång jag råkar få se en glimt av detta blir jag på så jäkla dåligt humör. Och så tänker jag på hur många som tittar på det. Uppenbarligen, eftersom programmet visats ett bra tag vid det här laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar