söndag 9 september 2012

Jag fick inget stryk!

Söndag kväll betyder ofta att vi går runt och småplockar lite hemma efter helgen, äter rester från helgens middagar, funderar över om det är något som behöver fixas innan en ny vecka tar vid. Och så stryker min man skjortor inför arbetsveckan. 

Så jag och barnet sitter i soffan och tittar på en film medan maken står bredvid med strykjärnet i högsta hugg.  Han har en blomspruta som han använder för att fukta skjortan. Mellan varven riktar han blomsprutan mot barnet och låter henne få en dusch, till hennes stora förtjusning och med höga glädjetjut. Men så försvinner han in i strykandet och glömmer bort att barnet väntar på duschen. Hon tittar på honom och utbrister besviket

Men jag fick inget stryk!

Vi skrattar alla tre men jag tänker att det är väl en himla tur att hon inte vet vad det betyder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar