måndag 3 september 2012

Nej, det där blev inte så bra

Det blev inte popcorn till middag igår. Det blev pizza. Och det var för en gångs skull inte min idé. Maken var lite trött efter helgens konferens och ville av någon konstig anledning ha något med mycket kalorier i. Jag stod utan egna idéer så maken fick sin vilja igenom. På någon vis lyckades jag klämma ner en hel pizza.

Ett par timmar senare låg jag och kved i sängen med magont och sura uppstötningar och förbannade mig själv för att jag inte lämnat åtminstone EN bit kvar. Bebis buffade som bara den inifrån magen. Om det var på grund av trängseln eller faderns snarkningar fick jag ingen klarhet i. Men min tidiga kväll blev det inte så mycket av. Långt efter midnatt klingade magontet av och både bebis och jag kunde somna.

Jag funderar på att låta kartongerna stå kvar på köksbänken. Inte för blomflugornas skull, men som ett monument över dåliga matvanor. För att inspirera till nyttigare måltider. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar