söndag 2 september 2012

Så kom huggtänderna fram

Jag skulle nog inte kunna anklagas för att vara mitt mest charmanta jag idag. Till stor del beror det nog på den fruktansvärt tidiga uppstigningen. Bara en sån sak kan ju få den bästa att hamna ur gängorna en smula. Lägg till lite lagom foglossning, som definitivt inte blev bättre av förmiddagens promenad med barnvagn och tillhörande bångstyrig 3-åring. Samt en och annan sammandragning som gör att man måste stanna upp en stund mitt i det man gör. 

Så ja, jag är aningen kort i tonen. Börjar anta formen av den nyväckta natt-häxan som jag lätt förvandlas till en helt annan tid på dygnet. Pekar med hela handen och talar med hög och bestämd röst, även vid den mest oskyldiga fråga. Tack och lov är det inte så fasligt många timmar innan jag får gå och sova för natten. Klockan åtta borde vara en rimlig tid tänker jag. Innan dess ska jag försöka få i mig lite middag bestående av  något annat än skål popcorn. Det verkar ju dumt att äta samma sak två dagar i rad. 

Här är jag. Avbildad av en god vän, på barnets födelsedag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar