torsdag 4 oktober 2012

Blixten och Draken

Jag jobbar hemifrån idag. Mina ömma fogar, den bristfälliga sömnen (som är ett direkt resultat av de ömma fogarna) och sammandragningar gör att avdelnigsarbetet inte funkar längre. Nu är jag sjukskriven på deltid och har lite uppgifter att göra vid datorn sista veckorna innan jag får graviditetspenning. Det var inte riktigt vad jag tänkt mig men ibland får man helt enkelt gilla läget och lyssna på kroppen.

Jobbet jag gör nu kan jag göra var som helst där det finns en dator. Så därför sitter jag i soffan med fullt av kuddar runt mig, utan att röra mig särdeles mycket. Lite trist att inte ha något lunchsällskap men jag reder mig. Jag är dock inte alldeles ensam. Jag har Blixten och Draken med mig, som sitter i fönstret och tittar ner på mig medan jag knappar på tangentbordet. Alltid nåt. Tyvärr får jag sköta snacket själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar