måndag 22 oktober 2012

En vet hur en roar sig

Jag skulle lämna in bilen på verkstaden för att byta till vinterdäck, och det gjorde jag. Jag skulle ta bilen med vinterdäcken till IKEA och köpa ett gäng kräkisar (små tvättlappar i frotté för den oinvigde), titta på en vardagsrumslampa och en del köksattiraljer. Jag gjorde det förstnämnda men blev sen trött och tog en lyxfika à la IKEA bestående av räkmacka och earl grey på påse. Sen tappade jag liksom stinget. Jag satt och spelade wordfeud och iakttog mina medmänniskor i kafeterian i närmare en timme. Jag lyckades plocka med mig ett par ljusstakar på väg till kassan och satte mig åter i bilen. Så såg jag att klockan var för lite för att åka hem (städning pågick), trots mitt okynnesfikande, och tog en sväng till Heron City för att titta på kuddfodral. Men, vad skådade jag precis innanför snurrdörrarna om inte en CYKEL! En fiiiiin ny cykel med 7 växlar och cykelkorg. Den kommer inte ta mig vättern runt, men förhoppningsvis runt Trekanten framåt vårkanten. Och så småningom även till jobbet. Jag som är stark motståndare till att köpa saker på kredit kom på mig själv att glatt skriva under ett köpavtal några dagar före lön. Jag får väl ändå säga att en cykel är en god investering i min hälsa. 


Lyxfika. 

My precious!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar