onsdag 3 oktober 2012

Fota vaddå?

Jag väcktes av en gosig tjej som kröp upp i sängen inatt. Jag reste mig upp och sa att jag skulle hämta täcket från hennes rum men hon svarade snabbt att hon ville verkligen inte ha något täcke. Jag försökte säga att det är mitt i natten och att det inte riktigt var läge att göra morgon ännu, men hon höll fast vid att hon ville vara utan täcke och att hon sovit jättejätte länge. Maken började vakna till liv bredvid och frågade vad klockan var. Min tanke var att den var runt 3, men efter en snabb titt på klockan såg jag att den var kvart i 7. Så då gjorde vi dag alla tre. Men jag var nog inte helt vaken. 

Innan barn och make gick mot förskola och jobb fick jag ett uppdrag för dagen. "Du kan väl fota fogarna idag". Jag funderade en bra stund över hur det hela skulle gå till. Och framför allt vad jag skulle med bilder av mina fogar till. Troligtvis såg jag rätt frågande ut så maken la till "ja, badrumsfogarna alltså". Där nånstans ramlade poletten ner. Mjukfogarna i badrummet behöver bytas ut och ska fotas inför detta. Det ska jag väl kunna fixa. 


Badrumsfogar i all ära, men den här synen mötte mig när jag drog upp rullgardinen imorse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar