måndag 22 oktober 2012

Sätt oss i arbete!

Vilken härlig helg! Ja, det har förstås regnat och ruskat utomhus så det stod härliga till. Till och med barnet bad om att få gå hem från lekparken i lördags. Men annars har helgen vart mycket behaglig. Vi har haft mina föräldrar på besök och jag har inte lyft ett finger. Min mor och min man har stått för matlagningen. Mina föräldrar har stått för tidiga morgnar med barnet och lek i lekparken. Och vi har samtliga stått för fikande i soffan. 

Sen tyckte de att jag skulle sätta dem i arbete på allvar. Jag kom på att det kanske var läge att byta överdrag på soffan och vips var det gjort. Och en kartong bebiskläder kom upp från källarförrådet illa kvickt. Så efter en myshelg har jag nu lite småpyssel att syssla med i veckan. Köpa nya överdrag till soffkuddarna och tvätta bebiskläder. Det riktigt kliar i fingrarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar