fredag 19 oktober 2012

Som jag ska mysa!

Jag har idag lämnat in allt (förhoppningsvis) i pappersväg till jobbet och ska nu övergå till att vara graviditetsledig fram tills att bebis behagar titta ut. Jag hoppas att det inte blir några förskalv den här gången utan att jag får ha några lugna (om än smärtsamma) veckor fram tills förlossningen. Vill inte behöva läggas in för att bromsa det hela. Förra graviditeten blev jag inlagd när jag var ganska exakt lika långt gången som nu  och får jag välja slipper jag helst gå igenom det igen. 

För att fira in hösten och ledigheten har jag, plusgrader till trots, beställt ett par mjuka och varma vinterskor till mig själv. Jag ser fram emot varma tassar under promenaderna med bebisen. För rackarns vad jag ska promenera när foglossningen väl släpper greppet! Men fram tills dess ska jag mest ligga i soffan och mysa med en god bok och en massa te. Ja, den tid jag inte roar en treåring vill säga. 
Min mjuka, varma sko!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar