söndag 11 november 2012

Fars dag

Jag kommer inte från en familj där vi storfirar fars dag eller mors dag. Eller alla hjärtans dag heller för den delen. Men det brukar bli ett telefonsamtal eller fika (eller middag) om vi är i samma stad. Vi är inga storfirare nu heller. Men en dag som denna gick jag och barnet iväg för att handla lite godare frukost till den sovande fadern. Och så ville hon köpa en present. Hon föreslog att vi skulle köpa en stor lampa som vi kunde ha i vardagsrummet, och som vi kunde tända när vi tittar på bolibompa. Jag kontrade med att vi kanske kunde köpa en ficklampa till att börja med. Och jag vann.

Sen har vi bakat också. Jag ville baka kanelbullar medan barnet ville göra rosa muffins. Det blev såklart vanliga tråkmuffins, dock pimpade med mjölkchoklad. Dessa avnjöts sedan på barnets rum med iskall mjölk.  Ja herrejösses så vi firat... nu är vi så trötta av allt firande att vi nog behöver luta oss tillbaka och avnjuta Bilar 1. Igen.





Mmmmmjölkchoklad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar