fredag 30 november 2012

Projekt brudkista

Ett av mina hemmaprojekt har varit att måla om den brudkista som vi använder som soffbord. Det har tagit lite tid med tanke på att föreningens hobbyrum använts som personalrum av de byggjobbare som arbetat med balkonger och därefter gården. Jag köpte material redan för ett år sedan men sen dess har jag fått vänta ut alla arbeten. Och när hobbyrummet väl var fritt att användas igen började min mage att vara i vägen. 

Så i helgen, när mina föräldrar var på besök, hjälpte pappa mig att ta tag i det hela. Han har skött slipning och grundmålning och därefter har jag gått loss på kistan. Nu är den klar! Jag skulle nästan vilja poppa en flaska skumpa, men det får vänta en stund till. 

Före - helt obehandlad. Och väldigt fläckig. 

Efter - grundfärg och 5 lager lackfärg. Och alla beslag åter på plats.
Under arbetets gång.

Soffan med nya bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar