måndag 3 december 2012

Helg i hus

En mysig helg är till ända. Mycket mat, mycket prat, mycket barn (nåväl, tre stycken), mycket härlig snö -  allt i ett mycket mysigt hus. Jag tänkte nästan att jag skulle bo kvar i huset men jag antar att ägarna inte hade velat ha en hustomte med tillhörande man och barn i källaren. Det är så skönt att komma bort från hemmet ett par dagar. Vi har fortfarande haft vardagen med oss fast på annan plats. Sånt gillar jag!

Nu ska jag bara vila ett par dagar. Eller i alla fall en dag. Mina fötter och händer är svullna och ömma. Känner att det nog är dags att sno ihop en BB-väska så att jag inte behöver tänka på det när det sätter igång. 

Det var först när vi kom fram till huset efter handling, hämtning och bilköer som jag insåg hur mycket det snöat under dagen. 


Vi har bakat lussebullar också. Och jag vill ännu mera ha en vanlig hederlig elugn istället för den gasugn vi har hemma. 

Vi har lagat två sorters carbonara eftersom att vi fick två väldigt bestämda läger över vilken sort vi ville ha. 

Och vi har tänt ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar