fredag 4 januari 2013

Dagarna de går och går

Lillebror närmar sig tre veckor och snart är det dags att återgå till vardagen. Storasyster ska till förskolan och maken till jobbet. Den här gången känns det (till skillnad från förra gången) helt lugnt. Det ska till och med bli rätt skönt att få lite lugn och ro om dagarna. 

Nätterna är än så länge helt okej. Lillebror äter var annan till var tredje timme, men sover däremellan gott. Det jobbigaste med nätterna är att han vill sova på mig, något som jag har svårt för. Jag rör mig normalt rätt mycket när jag sover och nu kan jag inte det. Istället ligger jag med kuddar under armar och knän för att ligga så bekvämt jag kan. Men som sagt - han sover i vart fall. Även storasyster sover bra, även om hon kommer in till oss de flesta nätter. Så det blir lite varmt i sängen. 

Dagarna är även de okej. Han vill vara nära, så selen är guld värd. Han äter en hel del men kräks aldrig (tack alla högre makter för det!!). Han knorrar en del på eftermiddagarna och verkar ha lite ont i magen. Men det hade kunnat vara mycket värre. Så jag känner mig lugn. Allt funkar bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar