lördag 9 februari 2013

Älskar, älskar inte

I treåringens värld finns i nuläget två lägen. Antingen älskar man något (eller någon för all del) eller så älskar man det inte. Jag får ofta frågan om jag älskar än det ena och än det andra. Nu på morgonen har vi tittat på youtube och jag har följaktligen förklarat vad jag älskar och inte.

- Men prinsessor då, älskar du dem?
- Nej jag älskar inte prinsessor direkt.
- Jag älskar den här prinsessan!
- Jaha.
- Mamma, älskar du bebisar?
- Ja jag älskar bebisar. Och dig älskar jag.
- Mamma, älskar du läkare?
- Eh... Ja läkare är ju bra att ha.
- Mmm. Mamma, älskar du alla människor?
- Nej jag älskar inte alla människor.
- Nähä. Den här älskar jag mamma! (tittar på någon stor leksak i plast som visas i en reklamfilm). En sån skulle jag ha! Jag älskar den! Och den (pekar nu på en körbar bil i plast) älskar jag jättemycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar