tisdag 19 februari 2013

Dagsform mätt i antal barn

Jag (och även min man!) sa för några veckor sedan att om barn kan vara som lillebror kan jag tänka mig att ha fem barn. Och vissa dagar känns det verkligen så. Jag skulle inte vilja utsätta min kropp för ytterligare tre graviditeter, men om man bortser från den lilla detaljen så skulle det gå. Men det varierar från dag till dag. Och från timme till timme. Det är himmel och helvete om vartannat. Så nu mäter jag dagsformen efter hur många barn jag kan tänka mig att ha.

En bra dag är det fem som gäller. En dålig dag bara ett. Eller rent utav inget barn alls. Fast det tåget gick ju för 3,5 år sedan. Idag har jag inte hunnit känna efter hur många barn jag vill ha. Men efter en natt med helt ok sömn skulle jag säga tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar