fredag 22 februari 2013

Flamingoklänningen

Idag är det fredagsdisco på förskolan. Och då får man ta med sig utklädningskläder. Treåringen deklarerade klart och tydligt innan jag ens stigit ur sängen att hon skulle ta med sig flamingoklänningen. För flamingoklänningen är tydligen det bästa plagget att ha på fredagsdisco. Själv var jag lite tveksam till om hon skulle gå till förskolan överhuvud taget idag eftersom att hon var så gnällig igår att jag misstänker att det är feber på gång. Men eftersom att hon är både feberfri och pigg och för att jag ska iväg på efterkontroll idag så tänkte jag att hon får gå. Vi får se hur det går. Men flamingoklänningen är med henne i vart fall.

Att det är en flamencoklänning vill hon inte kännas vid. Imorse hörde jag hennes far säga att det heter flaMENCoklänning. Hon upprepar flaMINGoklänning gång på gång. Ungefär som när Joey i serien Vänner ska lära sig tala franska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar