fredag 1 februari 2013

Jag är ju så matchig

Strax innan jul hittade jag ett reklamblad med information om en kör för föräldralediga här i närheten. Eftersom jag har haft svårt att få till nåt sjungande sen dottern föddes kändes det som en bra deal att sjunga i kör på dagtid. En kör dit man dessutom kan ta med sitt barn. Perfekt!

Tidigare i veckan var det så terminstart och jag var där. Och det var så roligt! Det var några år sen jag sjöng i kör sist och jag har verkligen saknat det. Det behöver inte vara så rackarns uppstyrt för att jag ska vara nöjd, så det här blir bra.

I vanlig ordning var jag sent ute. Eller egentligen var det lillebror som satte käppar i hjulet genom att bajsa just som vi var på väg ut genom dörren. Så med andan i halsen sprang jag in bland övriga körsångare, tog av mig och barnet ytterkläderna och satte mig ned. Då ser jag att jag klätt oss i matchande kläder. Och det var liksom inte läge att försöka bortförklara det. Så nu är jag den där matchiga mamman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar