torsdag 7 februari 2013

Mamma, varför är speglar i glas?

Jag har två barn hemma den här veckan. Än så länge är alla friska. Och vi har det rätt så mysigt den mesta delen av tiden. Men herregud så många frågor som kommer från en treåring! De tar liksom aldrig slut. Och vissa frågor är onekligen rätt kluriga att svara på. Så min hjärna går på högvarv hela dagarna.

Idag har jag svarat på varför speglar är av glas, varför jag vill lyssna på Mika, varför jag stekte små köttbullar, varför spisen är varm, varför lillebror skriker, varför jag gäspar hela tiden och varför jag är arg. Bland mycket annat.
 
Men jag får också mycket hjälp. Till exempel med att lista ut vilket bröst det är dags att ammas från. Där har hon bättre koll än mig. Och jag får hjälp med att bestämma var i soffan jag ska sitta.

Dottern har lärt sig hur man tar kort med min mobil också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar