torsdag 14 februari 2013

Nära ögat

Jag höll på att begå ett stort misstag tidigare idag, när jag och barnen satt och kollade Bärgarns historier. Bärgarn fajtades med monstertruckar. Storasyster passade på att ställa en fråga medan jag ammade och således inte var fullt fokuserad på vad hon egentligen frågade.

- Varför kallas han Glassmonstret?
- Därför att han är en glass... eh... därför att han har glass.
- Jaha.

Herregud, hade ju kunnat gå hur illa som helst! Hon vet inte vad en glassbil är. Och hon vet inte att det är en glassbil som stannar precis utanför oss med jämna mellanrum. Jag tror att det skulle bli för mycket för henne att hantera. Så jag tänkte vänta med att berätta det hela tills hon är myndig om inte längre.

Glassonstret - en glassbil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar