måndag 4 februari 2013

Vi träffade Laban

Jag har ju glömt att berätta om helgens hästmöte. Vi tog en tur till Aspuddsparken där vi stiftade bekantskap med en ny häst - Laban. Eller Spöket Laban som storasyster envisades med att kalla honom. Laban var stor, snäll och hade en massa mjuk vinterpäls. Och storasyster red den korta turen med ett stort leende på läpparna. Min förhoppning var att Laban skulle stanna kvar i minnet efter helgen. Istället är det "gosa gosa gosa natten lång"som hon maler på om. Vi har lyssnat på den ungefär hundra gånger idag. På morgonen och efter hämtningen i eftermiddags. Giv mig styrka!
 
Själv tycker jag bättre om mötet med Laban.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag och min mamma var medryttare på Laban innan han såldes till Aspuddsparken. Det känns skönt att han mår bra och att han är omtyckt. :D

Skicka en kommentar