torsdag 21 februari 2013

Vrakets återkomst

Herregud så min rygg börjat värka! Att amma i konstiga ställningar (nöden har ingen lag), bära på en växande krabat och dess storasyster (åter igen, nöden har ingen lag), dra barnvagn i snömodd...allt bidrar till min ömmande rygg med tillhörande axlar och nacke. Jag är inte dummare än att jag förstår att det hela grundar sig i urusel styrka. Lägg till urusel kondition till det och ni har mig i ett nötskal. Mitt ofrivilliga träningsuppehåll blev betydligt längre än planerat på grund av graviditeten (tack sammandragningar och foglossning för det) och det känns.

Så, nu måste jag ta tag i det hela och det omgående! Ja, helst innan hela kroppen går sönder. Jag måste få tillbaka styrka. Jag vill känna mig stark igen! Ska bara klura ut i vilken ände jag ska börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar